Bashkimi Europian ka vendosur të zbusë ndjeshëm planin për ndalimin total të makinave me benzinë dhe naftë nga viti 2035, duke adoptuar një qasje më fleksibile ndaj industrisë së automobilave, pas presionit të fortë nga shtetet anëtare dhe prodhuesit europianë.

Sipas paketës së re të prezantuar nga Komisioni Europian, nga viti 2035 prodhuesit e automjeteve do të duhet të arrijnë reduktimin e 90% të emetimeve të CO₂, ndërsa 10% e mbetur do të mund të kompensohet përmes përdorimit të biokarburanteve, karburanteve sintetike dhe materialeve me emetime të ulëta karboni, si çeliku i prodhuar në BE.

Kjo do të thotë se edhe pas vitit 2035 do të lejohen:

  • automjetet hibride plug-in
  • automjetet me range extender
  • automjetet mild hybrid
  • si dhe disa forma të motorëve me djegie, të kombinuara me teknologji kompensimi të emetimeve.

Italia dhe Gjermania fituese të betejës

Vendimi është pritur pozitivisht nga Italia dhe Gjermania, të cilat prej muajsh kërkonin një ndryshim të rregullave. Kancelari gjerman Friedrich Merz deklaroi se “hapja teknologjike dhe fleksibiliteti janë thelbësore për të mbrojtur industrinë dhe vendet e punës”.

Edhe ministri italian i Sipërmarrjes dhe “Made in Italy”, Adolfo Urso, e cilësoi vendimin si “një çarje në murin e ideologjisë”, duke theksuar parimin e neutralitetit teknologjik dhe mbrojtjen e industrisë europiane të komponentëve.

Megjithatë, presidenti i Confindustria-s, Emanuele Orsini, u shpreh kritik:
“Është shumë pak. Me gjysmë-zgjidhje rrezikojmë aksidente ekonomike dhe pasiguri për industrinë.”

Stimuj për makinat elektrike “Made in Europe”

Paketa e re parashikon edhe:

  • super-kredi për prodhuesit që nxjerrin në treg makina elektrike të vogla dhe ekonomike, të prodhuara në BE
  • stimuj financiarë vetëm për automjete me emetime zero ose të ulëta dhe me markën “Made in EU”

Investime për bateritë europiane

Komisioni Europian ka lançuar gjithashtu planin “Battery Booster”, me një fond prej 1.8 miliardë eurosh, për të ndërtuar një zinxhir prodhimi të baterive plotësisht europian. Prej tyre, 1.5 miliardë euro do të jepen si kredi pa interes për prodhuesit e qelizave të baterive.

Vendimi shënon një ndryshim të rëndësishëm strategjik në politikat klimatike dhe industriale të BE-së, duke tentuar të balancojë objektivat mjedisore me realitetin ekonomik dhe industrial të kontinentit.

 

PËRGJIGJU

Ju lutemi shkruani komentin tuaj!
Ju lutem shkruani emrin tuaj këtu