
Në një kohë kur tregu global i artit po përjeton një rënie prej 27% në shitje, një prirje e re po ngjall interes të jashtëzakonshëm: rritja galopante e kërkesës për vepra nga surrealistet femra, veçanërisht ato nga Amerika Latine.
Sipas të dhënave për vitin 2024, shitjet e veprave të tetë surrealisteve më të njohura gra janë rritur me plot 159%, një shifër mbresëlënëse që bie në sy në kontrast me tkurrjen e përgjithshme të tregut të artit.
Ky sukses i jashtëzakonshëm i atribuohet kryesisht veprës së Leonora Carrington, piktore angleze me ndikim të thellë në Meksikë, dhe Remedios Varo, surrealiste spanjolle me rrënjë të forta në Amerikën Latine.
Leonora Carrington dhe Rekordi i Ri Botëror
Në maj 2024, vepra “Les Distractions de Dagobert” e artistes britanike Leonora Carrington u shit për 28.5 milionë dollarë në ankandin e Sotheby’s në Nju Jork, duke vendosur një rekord të ri për një artiste britanike të lindur. Kjo shitje historike shënon një moment të rëndësishëm për njohjen e grave në historinë e artit.
Rritja e Interesit për Artisten Surrealiste
Sipas një raporti të Artprice, në vitin 2024, volumi i veprave të artisteve gra të prezantuara në ankande është dyfishuar në pesë vitet e fundit dhe është trefishuar në një dekadë. Kjo rritje është veçanërisht e dukshme për artistet surrealiste si Frida Kahlo, Leonor Fini dhe Dorothea Tanning, të cilat kanë parë një rritje të ndjeshme në vlerësimin e tregut.
Institucionet Kulturore dhe Rishikimi i Historisë së Artit
Muzeume të rëndësishme si MoMA dhe Tate Modern kanë filluar të rishikojnë koleksionet e tyre për të përfshirë më shumë vepra të artisteve gra. Ekspozita si “Making Space: Women Artists and Postwar Abstraction” kanë ndihmuar në rritjen e ndërgjegjësimit për kontributin e grave në artin modern.
Rritja e vlerësimit për gratë artiste të surrealizmit nuk është vetëm një korrigjim historik, por edhe një reflektim i ndryshimeve kulturore dhe sociale që po ndodhin në botën e artit. Kjo prirje tregon një hap drejt një tregu më të barabartë dhe të përfaqësuar më mirë për të gjitha zërat në art./The Economist