Giorgio Armani, i cili ndërroi jetë në moshën 91-vjeçare, ishte stilisti i parë pas Coco Chanel që solli një ndryshim të përhershëm në mënyrën se si njerëzit vishen.

I lindur në një epokë para-luftës, kur mbizotëronin traditat dhe stilet e ngurta, krijimet e tij pasqyruan – dhe bënë të mundur – një lëvizje më të lirshme shoqërore në gjysmën e dytë të shekullit XX.

Armani do të mbahet mend kryesisht për rishpikjen e kostumit – duke e zbutur atë për burrat dhe duke e bërë popullor për gratë. Ai hoqi kufizimet e stileve të ngurta që ekzistonin më parë, duke u dhënë burrave elegancë dhe grave ndjenjën e fuqizimit në vendin e punës.

Gazetat e quajtën atë “stilisti i parë post-modern”. Në shumë mënyra, ai ishte një revolucionar.

Nga fëmijëria e vështirë te moda

Giorgio Armani lindi më 11 korrik 1934, në Piacenza, në veri të Italisë. Lufta i shkatërroi jetën e rehatshme të familjes së tij të klasës së mesme. Kujtimi i tij i parë ishte uria.

Kur ishte fëmijë, luante në rrugë me predha të pa shpërthyera, derisa një prej tyre shpërtheu. Ai u plagos rëndë dhe humbi një mik të ngushtë.

“Lufta më mësoi që jo gjithçka është glamur,” do të thoshte më vonë.

Në fillim, ai nuk kishte një drejtim të qartë. Filloi studimet për mjekësi në vitin 1956, por i ndërpreu pas tre vitesh dhe iu bashkua ushtrisë. Shpejt u lodh nga jeta ushtarake dhe gjeti punë si organizator vitrinash në një dyqan të madh në Milano, La Rinascente.

Kjo punë u bë shkolla e tij e vërtetë e modës. Ai mësoi çfarë materialesh pëlqenin klientët dhe shkonte në fabrikat e tekstileve për t’i blerë. Brenda pak kohësh, u bë ekspert në strukturën e pëlhurave dhe i përdori njohuritë për të përsosur qepjen.

Lidhja me Sergio Galeotti dhe fillimi i perandorisë Armani

Në vitet ‘60, Armani punoi për Nino Cerruti, një stilist i njohur haute couture. Në të njëjtën kohë, ai njohu Sergio Galeotti, i cili do të bëhej partneri i tij personal dhe biznesor. Galeotti e inkurajoi të krijonte markën e tij.

Ata filluan nga një zyrë modeste. Galeotti menaxhonte anën financiare dhe madje shiti makinën e tij Volkswagen për të siguruar kapitalin fillestar.

Me një qasje revolucionare, Armani zbuti veshjet për meshkuj dhe forcoi veshjet për femra.

  • Kostumet për meshkuj u bënë më të buta, më sensuale dhe më komode.
  • Për gratë që po hynin në fuqinë punëtore, krijoi kostumin “power suit”, një alternativë elegante dhe autoritare ndaj fustaneve tradicionale.

“E kuptova që ato kishin nevojë për një mënyrë veshjeje të barabartë me atë të burrave,” – tha Armani.

Suksesi ndërkombëtar dhe ndikimi në kulturën pop

Në vitin 1978, Armani nënshkroi një marrëveshje me prodhuesin GFT, duke i dhënë mundësinë të prodhonte veshje luksoze në sasi të mëdha.

Një vit më vonë, bëri një lëvizje marketingu gjigante duke veshur Richard Gere në filmin “American Gigolo”. Kostumet e Gere-s në film e katapultuan markën në famë botërore.

Në vitet në vijim, ai veshi yje të Hollivudit, krijoi veshje për Oscar dhe dizajnoi kostume për filma dhe seriale si The Untouchables dhe Miami Vice.

Brenda një dekade, Armani u bë stilisti evropian më i shitur në SHBA, duke e kthyer Milanon në një qendër botërore mode.

Më pas, ai zgjeroi linjën e tij duke krijuar:

  • Armani Jeans
  • Emporio Armani
  • Parfume me L’Oreal
  • Aksesore, syze, kozmetikë dhe veshje sportive

Revista GQ e përshkroi këtë si “total look” – një mënyrë jetese e plotë nën një markë të vetme.

Humbja personale dhe vendosmëria

Në vitin 1985, Sergio Galeotti vdiq nga një sëmundje e lidhur me AIDS-in. Armani, një njeri shumë privat, u trondit dhe mendoi të largohej nga moda. Por në fund vendosi të vazhdonte, duke thënë:

“Ai më ndihmoi të besoj në punën time dhe në energjinë time.”

Pas kësaj, Armani u përkushtua plotësisht në ndërtimin e një perandorie globale, duke refuzuar të shiste aksione dhe duke mbajtur kontrollin total mbi krijimtarinë dhe financat e kompanisë.

Kjo e bëri atë një miliarder – me një pasuri të vlerësuar nga Forbes13 miliardë dollarë.

Trashëgimia e tij

Në vitin 2000, Muzeu Guggenheim në New York organizoi një ekspozitë për punën e tij, duke e njohur si një figurë që jo vetëm krijoi modë, por edhe ndikoi në ndryshimin shoqëror.

Armani gjithashtu u përfshi në dizajnin e hoteleve luksoze, duke krijuar brendësinë e Burj Khalifa në Dubai në vitin 2010.

Në vitet e fundit, ai vazhdoi të paraqiste koleksione të reja, madje edhe pas moshës 90 vjeç. Në mars 2025, ai tha se koleksioni i tij i Milanos synonte të sillte “harmoni në një botë të trazuar”.

Për 65 vjet, Giorgio Armani i kushtoi jetën e tij modës, duke krijuar një stil që pasqyronte ndryshimet shoqërore dhe kulturore të kohës.

“Nuk jam kurrë i kënaqur,” tha ai dikur.
“Jam gjithmonë në kërkim të përsosmërisë dhe nuk dorëzohem derisa të arrij rezultatin që dua.”

PËRGJIGJU

Ju lutemi shkruani komentin tuaj!
Ju lutem shkruani emrin tuaj këtu