Është një ndjenjë e njohur nëse flisni për diçka në botën reale dhe më pas shihni të njëjtën gjë që ju reklamohet në internet. Kjo përvojë e pazakontë ka shtyrë shumë njerëz të pyesin veten: a na dëgjojnë pajisjet tona? Dhe a janë kështu në gjendje reklamuesit në internet të shërbejnë reklama të tilla specifike? David Choffnes, profesor i asociuar në Universitetin Northeastern, thotë se nuk është aq e thjeshtë.
Clare Duffy në Podcast-in e saj në CNN sqaron shumë kuriozitete.
“Natën e kaluar bëra darkën. Ishte një recetë që e kisha bërë më parë, kështu që nuk kisha nevojë të kërkoja përbërësit apo asgjë. Burri im dhe unë folëm për recetën, megjithatë. Pastaj ndodhi të nesërmen. Më dolinjë reklamë në Instagram për atë recetë specifike. Sinqerisht u duk mjaft e frikshme.”- tregon ajo.
“Nëse kaloni mjaftueshëm kohë në internet. Ju flisni për diçka në botën reale dhe më pas ajo shfaqet në pajisjen tuaj si reklamë disa orë më vonë. Në momente si këto, është e vështirë të mos ndihemi sikur telefonat tanë mund të na dëgjojnë, edhe kur flasim vetëm për brokolin Dhe kjo është se si reklamuesit në internet dinë të na ofrojnë reklama që ndonjëherë janë aq të rëndësishme sa që janë të çuditshme. Pra, a po dëgjojnë?”
Clare Duffy: Rezulton se studiuesit e kanë studiuar në të vërtetë këtë pyetje. Telefonova David Choffnes, i cili është profesor i asociuar i shkencave kompjuterike në Universitetin Northeastern. David ka bërë një mal me kërkime për privatësinë e të dhënave dhe çfarë ndodh me informacionin tonë personal në internet.
Dave, pse vendose të hulumtosh këtë pyetje nëse telefonat tanë po na dëgjojnë dhe si e konfigurove atë studim?
David Choffnes: Nëse je një studiues i privatësisë, është një nga gjërat e para që njerëzit të pyesin. Është kaq e bezdisshme të ndihesh sikur dikush po të dëgjon kur nuk duhet. Edhe unë e pashë këtë sjellje. Unë jam gjithashtu kurioz dhe më shqetëson.Kështu, së bashku me kolegët e mi, vendosëm të shohim nëse kjo lloj sjellje po ndodhte duke ekzekutuar aplikacione të vërteta celulare dhe duke parë se çfarë po bënin ata.
Clare Duffy: Dhe kështu pyetja këtu është, a më dëgjon telefoni im përmes mikrofonit, apo jo? A thua, kjo ishte pyetja e madhe që keni vendosur të bëni?
David Choffnes: Pikërisht. Dhe shkuam pak më tej. Gjithashtu donim të dinim, a po më spiunon edhe me kamera? Pra, ne filluam me rreth 17,000 aplikacione të njohura dhe falas, pothuajse çdo gjë që mund të merrnim në dorë dhe që do të përdorte një numër mjaft i madh njerëzish.
Dhe në thelb ne përdorëm një program kompjuterik që përgjonte të dhëna në aplikacione vetëm për të ndërvepruar me ta dhe për të parë se çfarë bëjnë ata. Dhe më pas ne kontrolluam për të parë nëse ata ngarkojnë ndonjë regjistrim audio, regjistrim video ose transkriptim teksti të mjedisit.
Clare Duffy: Çfarë gjetët? A na dëgjojnë telefonat tanë.
David Choffnes: Në internet nuk gjetëm asnjë provë që kompanitë po regjistronin nga mikrofoni ose kamera kur nuk duhej.
Clare Duffy: Eksperimenti i Davidit u zhvillua në vitin 2017. Që atëherë, shumica e ekspertëve në thelb kanë rënë dakord që telefonat tanë nuk po na dëgjojnë, sepse nuk kanë nevojë. Ne heqim dorë nga shumë informacione personale që janë të dobishme për të synuar reklamat thjesht duke përdorur internetin çdo ditë, shpesh pa e kuptuar.
David Choffnes: Po, është çmenduri sa shumë dinë kompanitë për ne. Dhe kur filloni të mendoni për të, bëhet shumë më e qartë. Pra, mendoni kur jeni duke përdorur ueb-in, jeni duke vizituar një sërë faqesh interneti ku po hyni në kërkime. Vetëm kjo sjellje po zbulon disa nga mendimet ose dëshirat tona të brendshme më intime për atë që na intereson. Dhe pothuajse në secilën prej këtyre faqeve të internetit, ka kode që u dërgojnë të dhëna kompanive që na gjurmojnë dhe ato mësojnë se çfarë na intereson. Ose nëse është Google, ku ata shkruajnë një kërkim, ata e dinë se çfarë po kërkojmë. Nëse është Facebook, ata e dinë se kush janë miqtë tanë. Ata e dinë se kush është familja jonë. Ata e dinë kur janë me ne dhe e dinë se çfarë u intereson, përveç nesh. Pra, në një farë kuptimi, këto kompani dinë më shumë për ne sesa zbulojnë edhe bisedat tona. Pra, kur jeni duke bërë atë bisedë me dikë për të marrë atë udhëtim në Aruba, edhe pse nuk keni kërkuar për Arubën, ndoshta shoku juaj, ndoshta dikush në familjen tuaj. Dhe kështu, kjo është arsyeja pse ju jeni në shënjestër dhe jo sepse ata po ju dëgjojnë.
Clare Duffy: Ju ndoshta jeni njohur me disa nga këto kompani që mbledhin shumë nga të dhënat tona, si Facebook, Google dhe Amazon. Por nuk janë të vetmit.
David Choffnes: Pastaj janë këto kompani të tjera që ne i quajmë palë të treta. Ata shpesh quhen gjithashtu si ndërmjetës të të dhënave. Pra, janë kompanitë që janë vetëm në biznesin e mbledhjes së të dhënave për individët dhe më pas shitjen e tyre te të tjerët, zakonisht për reklama të synuara, por ndonjëherë për qëllime të tjera.
Clare Duffy: Çfarë lloje të dhënash po mbledhin konkretisht këto platforma?
David Choffnes: Është pothuajse një çështje se çfarë nuk po mbledhin. Është një gamë tepër e gjerë. Gjërat që më shqetësojnë më shumë janë vendndodhjet tona gjeografike. Pra, ku jemi me kalimin e kohës, përmenda gjithashtu, sigurisht, se ata janë në gjendje të gjurmojnë se cilat faqe interneti po vizitoni. Dhe pastaj ka gjëra të tjera për të cilat shumica prej nesh nuk mendojnë, si të dhënat e përshpejtimit. Dhe ne e kemi parë këtë duke u përdorur nga kompanitë e sigurimit të makinave, apo jo? Disa prej jush mund të kenë dëgjuar për këto aplikacione ku, e dini, kompania e sigurimeve do të thotë, hej, instalo aplikacionin tonë, unë do t’ju jap një zbritje. Epo, tani ata janë në gjendje të tregojnë nëse keni ndalesa të vështira ose sjellje të tjera që nuk ju pëlqejnë. Dhe pastaj ata nga ana e tyre mund të ndryshojnë tarifat e sigurimit të makinës suaj si rezultat.
Clare Duffy: Në rregull. Kështu që doja të pyesja për këtë, nëse ka pajisje të tjera që mund të luajnë në profilin tonë të të dhënave përtej asaj që po bëj në telefonin tim ose kompjuterin tim. Pra, a është sikur ata mund të kenë akses në të dhënat nga makina juaj e lidhur, altoparlantët e lidhur, gjithashtu këto lloj gjërash?
David Choffnes: Absolutisht. Pra, janë kompani të ndryshme që marrin akses në të dhëna në varësi të pajisjes për të cilën po flasim. Altoparlantët inteligjentë janë mjaft të përhapur në shtëpitë tona. Këto janë pajisje me mikrofona gjithmonë të ndezur. Dhe ka shumë lloje të tjera pajisjesh, zile video, kamera sigurie, madje edhe diçka aq të thjeshtë sa frigoriferët tanë. Ne gjetëm pajisje në laboratorin tonë që kanë kamera tani po bëjnë njohjen automatike të ushqimit.
Pra, ata po kontrollojnë se çfarë ka në frigoriferin tuaj. Dhe, e dini, mund të thoni, mirë, pse po e bëjnë këtë? Si mund t’i përdorin ato të dhëna? Por imagjinoni t’ia shesin atë kompanisë suaj të sigurimeve shëndetësore dhe të thonë, jo, ju e dini, duket sikur nuk jeni duke ngrënë ushqim të shëndetshëm. Ose po, sigurisht, ata gjithashtu e dinë kur jeni në shtëpi dhe kur nuk jeni, sa shpesh e hapni frigoriferin. Të gjitha llojet e të dhënave të tilla.
Clare Duffy: Ose mund të marrim një reklame nga dyqani ushqimor për qumësht sapo të mbarojë qumështi. Është çmenduri ta mendosh.
Clare Duffy: Pra, ju e keni bërë studimin tuaj në 2017-18. Kjo është ende një pyetje që më duket sikur lind gjatë gjithë kohës. A më dëgjon telefoni im? A më dëgjon Instagrami?
David Choffnes: Mendoj se arsyeja kryesore është se e gjithë kjo gjurmim për të cilën kam folur është e padukshme për ne. Ne nuk mund të shohim, dëgjojmë apo ndjejmë kur këto kompani po mbledhin të dhëna për ne. Është si kjo rrjedhje e fshehur informacioni rreth nesh që shkojmë në kompani. Dhe kështu, kur shohim diçka që është super rrëqethëse, si një reklamë për atë gjë për të cilën sapo folët në jetën reale, ne do ta fajësojmë atë për atë që shohim dhe dimë dhe ato që shohim se dinë se janë bisedat që po bëjmë. Dhe sigurisht, si qenie njerëzore, kur shohim diçka të tillë, ne gjithashtu priremi të mos përqendrohemi në faktin se në shumicën dërrmuese të kohës që bëjmë biseda, nuk marrim reklama të synuara rrëqethëse. Por kjo është rastësi. Është ai nocioni që në asnjë mënyrë ata nuk dinin të më synonin me këtë reklamë nëse nuk më dëgjonin. Dhe ndërkohë, për shkak se jemi shumë të tronditur nga kjo, harrojmë se sa gjëra të tjera kemi zbuluar ose kanë zbuluar miqtë ose familja jonë kur përdorin internetin.
Clare Duffy: Pra, ne e dimë se këto platforma dhe këta reklamues kanë të gjitha këto të dhëna të tjera rreth nesh që e bëjnë atë në mënyrë që ata të mos kenë nevojë domosdoshmërisht të hakojnë mikrofonat tanë në mënyrë që të na dëgjojnë dhe të na synojnë me reklama. Por a e dimë me siguri se edhe ata nuk po e bëjnë këtë?
David Choffnes: Përgjigja e shkurtër është jo. Nuk e dimë me siguri. Si shkencëtar, nuk mund t’ju them se nuk ndodh kurrë. Ajo që mund të bëj është të përpiqem të gjej një mostër përfaqësuese të aplikacioneve ose pajisjeve celulare, të ndërveproj me ta sa më mirë që mundemi dhe më pas të raportoj atë që gjejmë. Dhe kështu përfundimi është se ne nuk kemi gjetur asnjë nga këto lloj regjistrimesh të zërave tanë në mënyrë të fshehtë. Dhe ne gjithashtu e shikojmë këtë nga një këndvështrim praktik. Tani, me kalimin e viteve, transkriptimi i zërit është bërë shumë më i mirë se më parë. Por mund t’ju them, dhe jam i sigurt se shumë prej nesh e mbajnë mend në vitin 2017, këto gjëra nuk ishin të mira për të njohur komandat tona zanore. Dhe kështu, ideja që kompanitë do të përpiqeshin të përdorin këto të dhëna, nuk është vërtet e mirë sepse është e vështirë për ta të kuptojnë se çfarë u tha kur pajisjet tuaja janë në xhep ose çantë dhe po dëgjon një audio të mbytur në krahasim me aftësinë për ta marrë këtë me të vërtetë. pamje e hollësishme në atë që po klikoni, atë që po shfletoni ndërsa po lëvizni nëpër mediat tuaja sociale, atë që keni vendosur të shikoni pak më gjatë. Të gjitha këto sinjale për atë që po bëni në jetën reale, mendoj se janë shumë më të vlefshme se një regjistrim i bisedës suaj.
Clare Duffy: Kjo ishte një pyetje e madhe për mua, sepse me inteligjencën artificiale, ne e dimë se telefonat tanë po bëhen shumë më të mirë në kuptimin e vërtetë të të folurit njerëzor. Mendoni se është e mundur që kjo të ndryshojë? Se telefonat tanë në fakt ndoshta fillojnë të na dëgjojnë në një mënyrë që nuk po e bëjnë vërtet tani, sepse ajo teknologji po përmirësohet?
David Choffnes: Unë do të thoja që është sigurisht e mundur. E vetmja gjë që po funksionon në favorin tonë është se të paktën si funksionon tani, nëse jeni në iOS ose jeni në Android, e dini, fillimisht një aplikacion duhet t’ju pyesë dhe ju duhet të jepni leje për mikrofonin tuaj . Dhe më pas nëse po e përdor, do të merrni një nga ato dritat që ndizet në ekran duke ju thënë se mikrofoni juaj është aktiv. Pra, do të jetë disi e vështirë për kompanitë që ta bëjnë këtë dhe nuk do të kapen kurrë, madje edhe nga një konsumator mesatar. Ajo që më shqetëson më shumë janë të gjitha pajisjet e tjera që nuk janë ato që zotërojmë dhe kanë mikrofona. Përmenda më parë zile video, të cilat natyrisht mund të regjistrojnë edhe audio. Dhe gjithnjë e më shumë, ne po gjejmë pajisje që kanë mikrofona që nuk kanë vërtet nevojë për to. Frigoriferi inteligjent që përmenda më parë ka edhe mikrofon.
Po, pse frigoriferi juaj ka nevojë për mikrofon? Është çmenduri.
Pyetje e madhe. Në këtë rast, është gjithashtu një asistent zanor.
David Choffnes: Unë mendoj se kompanitë po përpiqen të bëhen sa më kreative që të jetë e mundur se si të shtojnë shumë teknologji inteligjente që më pas u jep atyre akses në më shumë informacion rreth konsumatorëve, të cilat me sa duket më vonë ata mund të fitojnë para. Kjo është sigurisht ciniku tek unë, por kjo gjithashtu ka tendencë të shfaqet kur shikon se si përdoren përfundimisht të dhënat.
/CNN