Ju mund ta keni parë fjalën “Bluesky” që shfaqet në faqet tuaja të mediave sociale kohët e fundit dhe keni pyetur veten se për çfarë po flasin njerëzit.
Është një platformë alternative për X të Elon Musk dhe për sa i përket ngjyrës dhe logos, duket mjaft e ngjashme.
Bluesky po rritet me shpejtësi dhe aktualisht po mbledh rreth një milion regjistrime të reja në ditë.
Kishte 16.7 milion përdorues në kohën e shkrimit, por kjo shifër ka të ngjarë të jetë e vjetëruar deri në kohën kur ta lexoni këtë artikull.
Pra, çfarë është – dhe pse po bashkohen kaq shumë njerëz?
Çfarë është Bluesky?
Bluesky e përshkruan veten si “media sociale siç duhet të jetë”, megjithëse duket e ngjashme me faqet e tjera.
Vizualisht, një shirit në të majtë të faqes tregon gjithçka që mund të prisni – kërkimi, njoftimet, një faqe kryesore etj.
Njerëzit që përdorin platformën mund të postojnë, komentojnë, ripostojnë dhe pëlqejnë gjërat e tyre të preferuara.
Për ta thënë thjesht, duket se si dukej X, i njohur më parë si Twitter.
Faqja Bluesky duket jashtëzakonisht si platformat e tjera të mediave sociale
Dallimi kryesor është se Bluesky është i decentralizuar – një term i ndërlikuar që në thelb do të thotë se përdoruesit mund të presin të dhënat e tyre në serverë të ndryshëm nga ata që janë në pronësi të kompanisë.
Kjo do të thotë që në vend që të kufizohen në të paturit e një llogarie specifike me emrin Bluesky, njerëzit mund (nëse dëshirojnë) të regjistrohen duke përdorur një llogari që ata vetë zotërojnë.
Por vlen të thuhet se shumica dërrmuese e njerëzve nuk e bëjnë këtë dhe një bashkues i ri ka shumë të ngjarë të ketë një “.bsky.social” në fund të emrit të përdoruesit.
Kush e zotëron Bluesky?
Nëse mendoni se ndihet shumë si X, nuk do të habiteni të mësoni pse. Ish-kreu i Twitter, Jack Dorsey, e krijoi atë.
Ai madje një herë tha se donte që Bluesky të ishte një version i decentralizuar i Twitter-it që asnjë person apo subjekt i vetëm nuk e zotëron.
Por zoti Dorsey nuk është më pjesë e ekipit pasi u largua nga bordi në maj 2024.
Ai e fshiu fare llogarinë e tij në shtator.
Tani Bluesky drejtohet dhe zotërohet kryesisht nga shefi ekzekutiv Jay Graber si një korporatë e përfitimit publik në SHBA.
Pse po fiton popullaritet?
Bluesky ekziston që nga viti 2019, por ishte vetëm me ftesë deri në shkurt të këtij viti.
Kjo i lejon zhvilluesit të merren me të gjitha ngërçet prapa skenave, për të provuar ta stabilizojnë atë përpara se të hapin dyert për publikun e gjerë.
Plani ka funksionuar, disi. Por stuhia e përdoruesve të rinj ka qenë aq e rëndësishme në nëntor sa që vazhdojnë të ketë probleme me ndërprerjet.
Nuk është rastësi që numri i përdoruesve të rinj të Bluesky u rrit pas suksesit të Donald Trump në zgjedhjet amerikane në nëntor.
Pronari i X, zoti Musk, ishte një mbështetës i madh i Trump gjatë fushatës së tij dhe do të përfshihet shumë në administratën e tij.
Në mënyrë të pashmangshme, kjo ka çuar në një ndarje politike, ku disa njerëz janë larguar nga X në shenjë proteste.
Por të tjerë kanë përmendur arsye të ndryshme, si gazeta Guardian e cila ka zgjedhur të ndalojë postimet atje, pasi e quajti X “një platformë toksike mediatike”.
Ndërkohë, aplikacioni i Bluesky vazhdon të marrë shkarkime të konsiderueshme në mbarë botën dhe të enjten ishte aplikacioni më i mirë falas në Apple App Store në MB.
Disa të famshëm, nga këngëtarja e popit Lizzo te Greg Davies e Taskmaster, kanë njoftuar se po i bashkohen platformës dhe do të kufizojnë përdorimin e tyre – ose në disa raste duke u larguar fare – X.
Emra të tjerë që mund të njihni përfshijnë Ben Stiller, Jamie Lee Curtis dhe Patton Oswalt.
Por kjo rritje, ndonëse e rëndësishme, do të duhet të vazhdojë për një kohë të gjatë përpara se Bluesky të jetë në gjendje të krijojë një sfidë të vërtetë për rivalin e saj të mikroblogging.
X nuk ndan numrin e përgjithshëm të përdoruesve, por kuptohet se matet në qindra milionë, me Elon Musk që më parë tha se platforma kishte 250 milionë përdorues çdo ditë.
Si fiton para Bluesky?
Është pyetja milion dollarëshe, fjalë për fjalë.
Bluesky filloi me financime nga investitorët dhe firmat e kapitalit sipërmarrës dhe ka mbledhur dhjetëra miliona dollarë përmes këtyre mjeteve.
Por me kaq shumë përdorues të rinj, do të duhet të gjejë një mënyrë për të paguar faturat.
Në kohën e lulëzimit të Twitter, faqja fitoi shumicën dërrmuese të parave të saj përmes reklamave.
Bluesky ka thënë se dëshiron ta shmangë këtë. Në vend të kësaj, ajo tha se do të vazhdojë të shikojë shërbimet me pagesë, të tilla si që njerëzit të paguajnë për domenet e personalizuara në emrin e tyre të përdoruesit.
Kjo tingëllon e ndërlikuar, por në thelb ka të bëjë me atë që emri i përdoruesit të një personi është edhe më i personalizuar.
Për shembull, mund të nënkuptojë se emri im i përdoruesit – @twgerken.bsky.social – mund të jetë më zyrtar në të ardhmen, si p.sh. @twgerken.bbc.co.uk.
Përkrahësit e kësaj ideje thonë se ajo dyfishohet si një formë verifikimi siç do të kishte organizata që zotëron faqen e internetit.