
Vetëm 22% e qytetarëve grekë i besojnë lajmeve – një ndër përqindjet më të ulëta në botë. Ky është një nga gjetjet kryesore të raportit vjetor “Digital News Report” të Institutit Reuters, i cili analizon sjelljet mediatike në 48 vende të botës.
Sipas studimit, Greqia dhe Hungaria ndajnë vendin e fundit për nivelin e besimit në media, ndërsa më shumë se 60% e të anketuarve grekë pranojnë se shpesh shmangin ndjekjen e lajmeve, duke e renditur Greqinë mes vendeve me “lodhje informative” më të lartë, së bashku me Bullgarinë, Turqinë dhe Kroacinë.
Një treg i fragmentuar dhe i politizuar
Tregu mediatik grek paraqitet i fragmentuar, me dominim të rrjeteve sociale si burim informacioni. Shumë qytetarë janë të zhgënjyer nga ndikimi i fortë i politikës dhe biznesit mbi përmbajtjen mediatike, duke thelluar mosbesimin ndaj mediave tradicionale.
Studimi i këtij viti u realizua në një periudhë tensionesh të larta, gjatë protestave për përvjetorin e dytë të aksidentit tragjik hekurudhor në Tempi. Shumë grekë i konsideruan mediat si bashkëpërgjegjëse për mungesën e transparencës dhe për mbrojtjen e interesave politike.
Rënia e besimit prek edhe mediat më të mëdha
Besimi ka rënë ndjeshëm edhe tek transmetuesit më të mëdhenj. ERT, televizioni publik grek, ka humbur 11% të besimit krahasuar me një vit më parë, ndërsa SKAI, një media private me linjë proqeveritare, ka pësuar një rënie prej 10%. Rënie e ngjashme është vërejtur në të gjitha platformat kryesore.
Podcast-et dhe rrjetet sociale, alternativat e reja
Në këtë peizazh të zymtë për mediat tradicionale, podcast-et po fitojnë popullaritet, sidomos tek përdoruesit më aktivë të internetit. Ndërkohë, YouTube (30%), Instagram (21%) dhe TikTok (17%) po përdoren gjithnjë e më shumë si burime lajmesh, veçanërisht nga të rinjtë.
Megjithatë, shqetësim mbetet përhapja e përmbajtjeve me prirje ekstreme, sidomos në YouTube, ku vërehet rritje e përmbajtjeve të ekstremit të djathtë.
Media greke në krizë besueshmërie
Greqia renditet e 89-ta nga 180 vende në Indeksin Botëror të Lirisë së Shtypit sipas Reporterëve pa Kufij (RSF) – një tjetër tregues i gjendjes së brishtë të informimit të lirë dhe të pavarur në vend.
Raporti i Reuters përmend gjithashtu krizat në disa media të majta si gazeta “Avgi” dhe radiostacioni “Kokkino”, ndërkohë që theksohet mungesa e një sistemi të standardizuar për matjen e trafikut online.
Në përfundim, raporti nënvizon nevojën për kode etike për përdorimin e Inteligjencës Artificiale në media, si një sfidë e re për besueshmërinë e informacionit në një mjedis gjithnjë e më të dixhitalizuar.